Hygiejne

Alle afdelinger arbejder på forskellige niveauer med at lære børnene om god hygiejne. Der guides i korrekt håndvask i forbindelse med toiletbesøg og før der spises madpakker. Vi arbejder desuden med at opretholde rene toiletter i samarbejde med børnene.

Vi har puslefaciliteter til de børn, der stadig bruger ble. Efter hvert bleskift sprittes der af. Der lægges altid lejepapir under barnet ved ble/tøjskift.

Vuggestuerne indleder et samarbejde med forældrene omkring toilettræning fra børnene viser interesse, eller fra de er 2 år.

Ellers samarbejder vi generelt med forældre omkring toiletbesøg og hygiejne.

Personalet anvender håndsprit og sæbe og bruger gummihandsker, når de hjælper børnene. Toiletternes stand tjekkes løbende.

Børnene lærer også at pudse næse og hoste i ærmet for ikke at sprede smitte.

Er der børn, der er syge med risiko for smitte af andre børn, kontaktes forældrene mhp. at hente barnet.

Der orienteres løbende om opmærksomhedsfelter, f. eks. hvis der er lus, smitsomme sygdomme m.m..